Balóny ve Vrbně
04.06.2011
Jak jsme přeletěli Jeseníky
Přelet hřebene Hrubého Jeseníku
4.6.2011
V sobotu 4.6.2011 v ranních hodinách se nám podařilo uskutečnit přelet Hrubého Jeseníku.
Informace o balónu:
- RENAULT 1 – OK-2010
- balón v provozu od roku 1992, je ve vlastnictví ACB, propaguje společnost importující nákladní automobily Renault v České republice
- objem 3000 m3
Pilot: Pavel Dillinger
Doprovod: Olinka Mazouchová
Posádka: Pavel Pokorný
Václav Kolařík
Pavel Kosík
Start byl po důkladné přípravě v 5.50 h z parkoviště Hvězda
GPS: 50°3'59.705"N, 17°18'13.344"E
Přistání v 7.00 v Loučné nad Desnou
GPS: 50°3'25.142"N, 17°4'50.136"E
Létání lehčí vzduchu aneb vzduchoplavba. Již od prvopočátků zábava jemnou eleganci s dobrodružstvím mísící, do dnešních dnů charakter a zvyky průkopníků svých si udržující. Zatímco přeprava letecká letadly vrtulovými či proudovými změnilavši se v dopravu bežnou k nerozeznání kupříkladu od jízdy pouliční drahou, vzduchoplavba udržuje si stále punc kratochvíle hodné 'báječných mužů na létajících strojích'.
Nyní Vás provedeme fotogalerií.
Ranní odjezd od penzionu v 4,30.
Nafukování balonku.Balónek slouží k zjištění směru větru.
Stoupá.
Kam fouká?
Kam to poletí?
Rozhodnuto. Jdeme na to.
Nejprve je nutno balón pěkně roztáhnout.
Poté se nafoukne vzduchem pomocí ventilátoru.
Kontrola
A zatopit.
Vzlétáme.
Letíme.
Karlova Studánka.
Nad hřebenem vysel mrak.
Pohoda.
Petrovi kameny.
V mracích.
Jsme z toho venku.
Auronautic club Brno.
Z tohoto jsme vylétli.
Františkova myslivna.
Dlouhé stráně.
Šumperk, Losiny.
Mravenečník.
Loučná nad Desnou.
Naše louka.
Místo přistání.
A jde se balit
Šťastní pasažéři.
Šťastný pilot.
Křest novích vzduchoplavců.
Trasa letu. Na mapě vypadá vše velmi jednoduše, ale létání v horách je poměrně složíté V ůdolích fouká jiný vítr než o pár metrů víše Při přeletu hřebenů se dostáváte do turbulencí. Proto může být obtížně naklesat do příliš strmích ůdolí a tam přistát.
Napsal Pavel.